Ζω και κατοικώ : Σε μια πόλη με ελάχιστο πράσινο και μισοτελειωμένα έργα.Μια πόλη με μύρια προβλήματα.
Μια πόλη χωρίς φαντασία με σχεδόν αδιάφορους για τα κοινά πολίτες.Μια πόλη καφετέρια.
Έχω τα μάτια και την ψυχή ανοιχτά.Έχω ακόμα λίγα όνειρα φυλαγμένα για να μην παραιτηθώ από τις αναζητήσεις μου.
Τα γύρω μέρη είναι πιό όμορφα.Εκεί περιπλανιέμαι.


Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Alter ego



Το άκουσα αρκετές φορές στο δημοτικό συμβούλιο (2.8.10) δια στόματος δημάρχου σαν ένδειξη σύγχυσης και απώθησης:
Ο ''έτερος'' (ο 'Αλλος) να συναγωνιζεται τον ''εταίρο'' (τον συνέταιρο).
Μια πάσα στον ένα  κάποιο,  μια πάσα στον άλλο, διπλό εγώ, διπλή ζωή.
'Ετερος ή εταίρος ή συνέταιρος ή συνεταιράκι  ή συμμέτοχος ή συνεργάτης πρόκειται για έναν
'' άλλο'' που απωθείται  στην ανυπαρξία.
Ωστόσο τα σφιχταγκαλιάσματα του alter ego ( του άλλου εαυτού) με έτερους  και εταίρους  παράγουν σπίθες  και χημείες. Οι σπίθες ανάβουν φωτιές όταν ο άνεμος στέκεται αρωγός.Οι χημείες ενδεχομένως  να παράξουν  και εκρήξεις. Ανάλογα με τα αναμειγνυόμενα στοιχεία.
Φωτιές και εκρήξεις.Λέξεις και σιωπές.Αμηχανίες και  απωθήσεις.
Στην σημειολογία  και την ψυχανάλυση ο Άλλος , ο 'Ετερος κυβερνά την ύπαρξη συμβολικά και υποτάσσει τη γλώσσα αφού αποτελεί  τόπο της.
Είτε ο άξονας είναι συμβολικός είτε φαντασιακός, ο μικρός 'Αλλος  ( ο μικρός έτερος) συναντά το ''Εγώ'' και το υποκείμενο τον Μεγάλο Άλλο (τον Μεγάλο Έτερο) τον ποιητή της γλώσσας και της σκέψης.
Η γλώσσα δεν ψεύδεται .Δια-ψεύδει  αενάως.

Κλείνω με το ''Alter ego'' του αγαπημένου μου ζωγράφου René Magritte


και το ''Alter ego'' της  φωτογράφου Begemot



Δεν υπάρχουν σχόλια: